Important Events

User login

Feeds

Syndicate content

Contact details

Contact WCL

Tel: +30 2610 996496
+30 2610 996480
Fax: +30 2610 997336
+30 2610 991855
Email: raniadou [AT] upatras.gr
 
 
Electrical and Computer Enginnering Department
 
University of Patras
 

Μαθήματα

Υπολογιστική γεωμετρία και εφαρμογές 3Δ μοντελοποίησης


Εξάμηνο: 8
ο

Περίληψη

Εισαγωγή στην υπολογιστική γεωμετρία, τομές, αναζήτηση, τριγωνοποίηση

Delaunay, διαγράμματα Voronoi, δυισμός, γεωμετρικές δομές δεδομένων, δενδρικές δομές, δένδρα KD, δένδρα BSPquadtrees, μη-ομοιόμορφα πλέγματα, κυρτό περίβλημα στην επιφάνεια, κυρτό περίβλημα στο χώρο, κατακερματισμός χώρου, εξαγωγή μέσου άξονα, εφαρμογές στη ρομποτική, στην αυτόνομη πλοήγηση, στα πεπερασμένα στοιχεία, στα 3Δ παιχνίδια και στην εικονική πραγματικότητα, στην επεξεργασία εικόνας και στα γεωγραφικά συστήματα πληροφορίας. 

Θέμα
Η υπολογιστική γεωμετρία αναδύθηκε από τον κλάδο της σχεδίασης και ανάλυσης αλγορίθμων στα τέλη της δεκαετίας του 1970. Έχει εξελιχθεί σε έναν αναγνωρισμένο επιστημονικό τομέα, με τα δικά του τεχνικά περιοδικά και συνέδρια, και με μία μεγάλη κοινότητα ενεργών ερευνητών. Η επιτυχία της ως ερευνητικού τομέα μπορεί να αποδοθεί αφ' ενός στην ομορφιά των προβλημάτων που μελετάει και αφ' ετέρου στα πολλά πεδία εφαρμογών - υπολογιστική γραφιστική, γεωγραφικά συστήματα πληροφοριών, ρομποτική και άλλα - στα οποία οι γεωμετρικοί αλγόριθμοι παίζουν θεμελιώδη ρόλο. (...).     ----Υπολογιστική Γεωμετρία, Mark De Berg, et al.

Παραδείγματα

- Αναπαράσταση 3Δ αντικειμένων


- Ιεραρχική μοντελοποίηση αντικειμένων

- Κυρτό περίβλημα

- Σκελετοποίηση

- Σχεδιασμός κίνησης ρομπότ

 


.

.

Γραφικά και Εικονική Πραγματικότητα

Εξάμηνο: 9ο

Εισαγωγή στα γραφικά και στην εικονική πραγματικότητα, διαδικασία απεικόνισης πληροφορίας, συσκευές εισόδου και εξόδου γραφικών. Αλγόριθμοι παράστασης, κωνικών τομών και πολυγώνων, αντιταύτιση (antialiasing). Συσχετισμένοι (affine) μετασχηματισμοί, μετασχηματισμοί δύο και τριών διαστάσεων, ομογενείς συντεταγμένες, σύνθεση μετασχηματισμών, μετασχηματισμοί απεικόνισης (viewport). Αλγόριθμοι αποκοπής ευθυγράμμων τμημάτων και πολυγώνων σε δύο και τρεις διαστάσεις. Προβολές. Στερεοσκοπική όραση. Αλγόριθμος απόκρυψης z-buffer. Σκιές, υφή. Βασικές αρχές φωτισμού. Συστήματα χρωμάτων. Παρακολούθηση ακτίνων, αλγόριθμοι ολικού φωτισμού, συνθετική κίνηση, κίνηση εικονικών χαρακτήρων, προσομοιώσεις εικονικής πραγματικότητας, προσομοίωση βάσει φυσικών νόμωv. Εικονική επαυξημένη και μικτή πραγματικότητα.

Παραδείγματα

- Μετασχηματισμοί προβολής

- Στερεσοκοπική όραση


- Σκιές, υφή

- Ολικός φωτισμός

- Κίνηση εικονικών χαρακτήρων

- Εικονική πραγματικότητα

- Προσομοίωση βάσει φυσικής